skånetrafiken.

måste bara få skriva av mig lite.
jag kom till gärsnäs station kvart över 8 imorse. Tåget skulle avgå halv 9. I högtalarna sa de att tåget var 20 minuter försenat. När det gått 15 minuter ungefär talar de om att tåget är inställt på grund av olycka. IGEN? tänkte jag. Då är det en person som blivit påkörd av tåget i Svedala. Happ, så jag och tre resenärer väntar på ersättningsbussen i ÖVER EN TIMME!! Jag ringer sedan Skånetrafiken och förundrar mig över om en buss kommer att hämta upp oss. Mannen svarar då att bussarna är inringda men inte bekräftade.. VADÅ INTE BEKRÄFTADE!? Jag satte mig iallafall på konditoriet vid stationen och köpte mig varm choklad och en hallonmuffins för att tröstäta. So I did. Jag fick vänta på tåget som skulle komma halv 11, vilket jag gjorde, nej då kommer inte det tåget heller! Då är det också 20 minuter försenat. Jag orkade inte med mer kyla, så jag ringde en av tjejerna på Ystads Allehanda och hon var snäll och hämtade mig! Tack så himla galet mycket.
Skånetrafiken, makes people walk.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0