Avreagerar mig!

Jag tänkte skriva som min kompis Beatrice om anorexi och bantning som pågår. HETSbantning.
Kissie är en konstig människa, vilket vi nog allihopa har lagt märke till. Att hon kan skriva om att hon bantar och hetsbantar och man ska bara ha i sig ett visst antal kalorier per dag annars blir man smällfet vill jag helst slå henne i nyllet för! - Visst att kvinnor ska äta typ 2000 kalorier eller vad det är om dagen men det är väl för fan inget måste? Vill jag äta en stadig frukost som innehåller vitt bröd, smör och ost tillsammans med yoghurt och flingor, ska jag då inte få äta nånting mer under hela dagen eller?
Den här människan har så unga läsare som under 13 år. I den åldern är man som mest mottaglig för kritik och ta efter andra. Hon skriver att hon äter endast en halv barnmatsburk på 35 kalorier och sparar resten till senare.. Blir man inte deprimerad? Alexandra Nilsson, din dumme fan, du är 19 år och Sveriges största bloggerska. Att du ska provocera, fine, men se till att göra det med stil och överdriv det inte till en gräns där folk faktiskt kan ta livet av sig på grund av att de inte får i sig tillräckligt med näring. Det är kaotiskt!

Det finns till och med undersökningar där killar faktiskt väljer kurviga tjejer framför de pinnsmala för att de tycker det är äckligt. Det är faktiskt så det ska vara!
Jag kan säga att jag inte är nöjd med min kropp, men faktiskt, hör och häpna, så skiter jag i det nu. Jag ser ut såhär för att jag inte ska likna någon annan, för att vi alla är olika. För att alla har olika benstomme, för att alla har olika dagsrutiner, för att alla är unika och personliga på sitt vis. Jag ville också ha en slank och sexig kropp som många andra har, men jag har insett att jag inte har kroppstypen för det, och det är så det är bara. Jag ser ut såhär, det är bara så!
Det är inte meningen att vi ska följa något jävla ideal för att se ut som de anorektiska brudarna på podiet, det är inte så det ska vara. Vi ska kunna vara nöjda med våra kroppar så som vi ser ut.
Vi är skapta såhär. Det är såhär vi ska se ut!
Va nöjda med er själva och försök inte ta efter alla ideal!
Ni är perfekta som ni är! Vi är perfekta som vi är!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Märks tydligt att kissie lyckats provocera dig bra mycket också.. Det är väll bara o strunta i vad hon äter, det är ju inte ngn mat hon njuter av precis? Varför ska man ens äta om man bara stoppar i sig det för att inte rasa ihop.. Dum tjej det där. Tror även att hon överdriver en del.

2011-01-29 @ 16:59:59
Postat av: anna

Hon har helt enkelt gått för långt! Dessutom om man skall banta kan hon ju inte hålla på med detdär i evigheter, när hon sedan slutar upp med det kommer vikten tillbaka igen :P Hon har ju sina personal trainers och pengar som skräp, borde hon inte kunna komma i form med hjälp av det :P Jag tycker du skrev ett bra inlägg :)

2011-01-29 @ 17:17:02
URL: http://fashionbeautymylife.blogspot.com
Postat av: L I S A

indeed! :)

2011-01-29 @ 17:34:38
URL: http://lisaannier.blogg.se/
Postat av: en blogg bland tusen andra

Bra skrivet, kissie är sjuk.. Tycker synd om alla små tjejer där ute som "tar åt sig av det hon skriver"..

2011-01-30 @ 12:49:19
URL: http://kavajen.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Bra Sofia, det är bara skrämmande!

"Yogainspererad" - Det är okej att känna sig ful. Men vi är väldigt vackra och vi har en ren själ! <3

2011-01-30 @ 21:06:55
URL: http://bejaleja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0